.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مصرف گاز در ایران همچنان ۶ برابر مصرف جهانی
سرپرست شرکت گاز مازندران گفت: مصرف گاز در ایران ۶ برابر مصرف جهانی است.

به گزارش شمال نیوز، مقدم بیگلریان سرپرست شرکت گاز مازندران گفت:طبق اعلام سازمان اپک، سرانه تقاضای مصرف گاز کشور ما در مقایسه با سایر کشور‌های دنیا ۶/۷ درصد است که با توجه به اینکه جمعیت ما ۱/۱ دنیا بوده بدان معناست که ما ۶ برابر متوسط جهانی گاز مصرف می‌کنیم.

او افزود: مشترکین گاز طبیعی باید بدانند در ایام پرمصرف سال شبکه انتقال گاز کشور به‌عنوان یک مخزنی که ساعت‌های طولانی بتواند اوج مصرف را تحمل کند امکان پذیر نیست و در زمان اوج مصرف، شبکه انتقال کشور دچار افت فشار خواهد شد.

مقدم بیگلریان گفت: در بحث اصلاح الگوی مصرف توجه به زیرساخت‌ها و رعایت مقررات ملی ساختمان‌ها در کنار استفاده از تجهیزات گازسوز استاندارد و با راندمان بالا ضرورت دارد.

او افزود: همانطور که می‌دانید ما بیش از هزار کیلومتر با نقاط تولید و پالایش گاز فاصله داریم لذا بدیهی است ظرفیت انتقال و مخزنی محدود باشد بنابراین باید درست مصرف کردن را در دستور کار قرار دهیم، اگر وضع مصرف به همین ترتیب ادامه داشته باشد طبق اعلام سازمان اپک، در آینده ایران باید وارد‌کننده گاز باشد در حالی که گاز یک سرمایه ملی و متعلق به آیندگان هم است.

بیگلریان گفت: در بسیاری از کشور‌ها که متوسط دما در طول سال بسیار پایین‌تر /سردتر از ایران است، ولی متوسط مصرفشان هم پایین است بنابراین اصلاح الگوی مصرف گاز در کشور از ضروریات است.

او با بیان اینکه می‌توانیم در فصل زمستان شاهد پایداری و فشار گاز مطلوب برای بخش خانگی و مصرف‌کنندگان حیاتی به شرط رعایت یک سری نکات ساده باشیم،افزود: اینکه در روز‌های پیک مصرف همه مردم باید توجه کنند که دمای رفاه را مدنظر قرار دهند که بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تعریف شده ، رعایت آن وظیفه همگانی تلقی و تبدیل به فرهنگ شود.

بیگلریان گفت: اگر یک درجه نسبت به گذشته اقدام به کاهش مصرف کنیم معادل یک پالایشگاه عسلویه در گاز صرفه‌جویی خواهیم داشت، زمانی که هوا سرد می‌شود دمای موتورخانه را روی ۶۰ درجه قرار داده چون بیش از این فقط اتلاف گاز خواهیم داشت، از شعله‌پخش‌کن‌های اجاق گاز متناسب با سایز ظروف استفاده کنیم.

او افزود: در این فصل مشترکین می‌توانند از پرده ضخیم در خانه‌ها استفاده کرده و دریچه کولر‌ها مسدود شوند تا باعث اتلاف انرژی حرارتی نشود از طرفی باید بپذیریم که در فصل زمستان لباس متناسب با فصل را در منازل استفاده کنیم تا ناچار نباشیم که از دمای بیشتری استفاده کنیم، موتورخانه و وسایل گازسوز باید توسط تعمیرکاران مجاز تعمیر شوند.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.176 seconds.